Utwórz maszynę marketingową

0
229

Stwórz swoją maszynę marketingową, aby zaplanować sukces marketingowy Czy czujesz, że ciągle biegasz, próbujesz zebrać materiały marketingowe i wyjść na dwór? Czy jesteś oszołomiony procesem marketingowym i doprowadzasz swojego pisarza, projektanta lub drukarkę do szaleństwa? Czy Twój „plan” polega na tym, aby od czasu do czasu wybierać tylko jeden nowy pomysł? A może ciągle skaczesz na najnowszy pomysł marketingowy i tracisz czas i pieniądze swoimi wysiłkami?
Nie jesteś sam; większość małych firm ma takie samo podejście do marketingu. Rezultatem jest marketing, który nie jest spójny; marketing to metoda „pchaj i módl się” – po prostu tworzysz materiały marketingowe tu i tam, a potem masz nadzieję, że nadejdą nowi klienci i sprzedaż. Gdy jesteś zajęty, po prostu zapominasz lub odkładasz całkowicie marketing ; po zakończeniu wszystkich projektów klienckich panikujesz, wypychasz nowe materiały marketingowe i masz nadzieję na najlepsze.
Odpowiedzią na marketing typu „push-and-pray” jest wcześniejsze zaplanowanie marketingu: usiąść i stworzyć maszynę marketingową, dzięki której marketing będzie przebiegał płynnie i bez wysiłku przez cały rok. Stworzenie całorocznego planu marketingowego może naprawdę poprawić liczbę sprzedaży, które będziesz w stanie osiągnąć, i utrzymać stały strumień klientów i przychodu. Podczas tworzenia maszyny marketingowej należy wziąć pod uwagę kilka rzeczy:
Spójność i powtarzalność to dwie najważniejsze rzeczy podczas planowania marketingu. Eksperci twierdzą, że musisz zrobić od 6 do 12 „pierwszych” wyświetleń potencjalnemu klientowi, zanim zostaniesz zapamiętany. Upewnij się więc, że skonfigurujesz swoją maszynę marketingową tak, aby zawierała wiele elementów marketingowych rocznie, równomiernie rozmieszczonych przez cały rok (patrz „Czas” poniżej) i prezentowanych na wiele różnych sposobów (patrz „Format” poniżej).
Powinieneś również upewnić się, że w swoich materiałach masz spójne i powtarzalne elementy kopiowania i projektowania. Korzystanie z tych samych punktów sprzedaży tekstu we wszystkich materiałach marketingowych pomaga zwiększyć zapamiętywanie. A upewnienie się, że wygląd twoich materiałów jest również spójny, dzięki dobrze zaprojektowanemu i dobrze ugruntowanemu Słownictwu wizualnemu, sprawi, że elementy Twojej maszyny marketingowej będą wyglądać jak dobrze zaplanowany, profesjonalny i jednolity zestaw, zamiast tego rozczochranego bałaganu, po prostu spoliczkowanego.
Format to sposób dostarczania materiałów marketingowych. Marketing może być prezentowany w wielu formatach:
1. Materiały drukowane, takie jak artykuły papiernicze, broszury, pocztówki i arkusze danych
2. Materiały online, takie jak witryna
3. Materiały cyfrowe, takie jak szablony Word, podpisy e-mail i pliki PDF
4. Materiały pisane, takie jak artykuły i komunikaty prasowe
5. Materiały na spotkania i prezentacje, takie jak prezentacje PowerPoint, foldery prezentacji, okładki wniosków i materiały pozostawione, takie jak broszury lub inne artykuły marketingowe.
6. Materiały uzupełniające, takie jak eZines lub biuletyny online, biuletyny offline, listy sprzedażowe i kartki z podziękowaniami
Ważne jest, aby dopasować media, w których prowadzisz działalność marketingową, do odbiorców docelowych, aby uzyskać doskonałe wyniki z Twojej maszyny marketingowej. Na przykład, jeśli Twoi odbiorcy są wysoce techniczni, marketing online jest prawdopodobnie dobrym pomysłem. Ale jeśli sprzedajesz ludziom, którzy rzadko korzystają z komputerów, lepiej byłoby wybrać media drukowane.
Termin obejmuje zapewnienie stałej sprzedaży przez cały rok. Ale podczas konfigurowania maszyny marketingowej należy wziąć pod uwagę kilka innych czynników.
Upewnij się, że skonfigurowałeś swoją maszynę marketingową, abyś miał dużo czasu na tworzenie materiałów i promocji. Rozważ materiały robocze w „wolnych chwilach” dla swojej firmy, takie jak sezon wakacyjny lub w wolne dni. Praca nad marketingiem, gdy nie jesteś zajęty innymi projektami, pozwoli ci jak najlepiej wykorzystać swój czas i poświęci wystarczającą uwagę każdemu z działań marketingowych.
Jeśli współpracujesz z dostawcami, takimi jak projektanci, drukarki, copywriterzy lub inni, aby tworzyć materiały marketingowe, upewnij się, że mają wystarczająco dużo czasu na wykonanie dobrej jakości pracy. Zapytaj, jakie są ich czasy realizacji, i bądź również wrażliwy na ich zajęty czas.
Inną techniką skracania czasu poświęcanego na pracę przy maszynie marketingowej jest łączenie podobnych projektów; na przykład pisząc kilka artykułów na raz, a następnie konfigurując te strony w witrynie, aby były gotowe do wysłania, gdy nadejdzie czas ich opublikowania. Niektóre usługi biuletynów, takie jak Email Brain (www.emailbrain.com), pozwalają nawet skonfigurować biuletyny do wysyłania w zaplanowanym czasie w przyszłości – nawet kilka miesięcy później, co jeszcze bardziej automatyzuje Twoją Marketing Machine.
Zdaniem ekspertów, przeznacz około 10% zysku brutto na marketing. Pamiętaj, aby uwzględnić wszystkie aspekty tworzenia materiałów marketingowych, w tym:
1. Prace projektowe
2. Copywriting i kopiowanie
3. Drukowanie
4. Mailing
5. Opłaty za umieszczenie reklamy
6. Public relations
7. Opłaty za usługi newslettera HTML
8. Hosting strony internetowej oraz opłaty za nazwy domen
9. Utrzymanie i aktualizacje witryny
10. Optymalizacja wyszukiwarek
11. Opłaty za targi
12. Opłaty za polecenia i podmioty stowarzyszone
Niektóre firmy uwzględniają również opłaty sieciowe, takie jak koszty spotkań i składki członkowskie, w budżetach marketingowych.
Łączenie kilku projektów razem nie tylko pomaga w ustaleniu terminu, ale także w utrzymaniu budżetu marketingowego. Na przykład, jeśli planujesz wysłać kilka pocztówek w ciągu roku, często możesz zaoszczędzić pieniądze, projektując je i drukując razem. Możesz także zaoszczędzić na opłatach za konfigurację drukowania, drukując wszystkie materiały jednocześnie przez rok: w ten sposób drukarka musi wykonać konfigurację tylko raz. Możesz uzyskać zniżkę na opłaty za hosting lub biuletyn HTML, płacąc z góry cały rok jednocześnie.
I pamiętaj, aby przeznaczyć część swojego budżetu na nieoczekiwane działania marketingowe: w przypadku tej informacji prasowej będziesz musiał wysłać, gdy zdobędziesz nagrodę, lub na reklamę w nowej, idealnej publikacji na rynek docelowy.
Ocena sukcesu oznacza zapytanie nowych potencjalnych klientów o to, jak Cię znaleźli, oraz śledzenie wynikających z tego wskaźników sprzedaży i konwersji. Upewnij się, że każdy ze składników Twojej maszyny marketingowej działa dla Ciebie i przynosi rezultaty. Ale upewnij się, że poświęcasz tym komponentom trochę czasu na rozpoczęcie pracy: często potrzeba trochę konsekwentnych powtórzeń w marketingu, aby zobaczyć pewne wyniki.
Ważna jest również elastyczność. Jeśli rozpoczniesz nowy typ marketingu i okaże się, że nie działa on po kilku miesiącach, powinieneś elastycznie planować swoją maszynę marketingową. Ponownie sprawdź, czy taktyka marketingowa potrzebuje tylko trochę więcej czasu, czy też powinieneś ją zmienić lub zastąpić innym rodzajem marketingu.
Utrzymanie maszyny wymaga ponownej oceny planów Marketing Machine co najmniej raz na kwartał, aby upewnić się, że są one zgodne z postępami i celami firmy na dany rok. Sprawdź, czy potrzebujesz dodać taktykę marketingową lub zweryfikuj swoje plany, aby dopasować je do ścieżki firmy.
Jeśli utworzysz maszynę marketingową, która porusza wszystkie powyższe tematy, powinieneś być na dobrej drodze do promowania swojej firmy w sposób udany, przemyślany i zarządzalny. A jeśli wdrażasz swoją Marketing Machine w spójny i powtarzalny sposób przez cały rok, powinieneś mieć mniej stresu i więcej sprzedaży w nadchodzącym roku.