Zrozumieć marketing

0
295

Każdy zdaje się znać marketing. Świat jest pełen guru marketingu. Wszyscy rozmawiamy z niezwykłą łatwością i pewnością, choć w większości przypadków nie jesteśmy specjalistami od marketingu i nawet nie jesteśmy blisko. Jakie są najczęstsze błędy w zrozumieniu praktyk i teorii marketingowych?
1. Definiowanie marketingu
Istnieje wyraźna ogólna tendencja do stosowania pojęcia marketingu w mylącym połączeniu public relations, reklamy lub planowania mediów. Niezależnie od stopnia ewolucji i rozwoju marketingu, wielu z nas nadal nie rozumie, czym tak naprawdę jest marketing i widzą tylko jego skrajne przejawy. Wielu uważa, że ​​marketing jest bezużytecznym, fantazyjnym obszarem, pochłaniającym budżety i dającym niewiele w zamian. Inni postrzegają marketing jako dziedzinę artystyczną, w której wszystko, czego potrzebujesz, to kreatywność, aby stworzyć niezapomnianą reklamę.
2. Marketing jest nadal mylony z komunikacją
Ten powszechny błąd jest znowu wynikiem wystarczającego zrozumienia marketingu. Często uważa się, że specjaliści od marketingu odpowiadają za tworzenie reklam, logo, haseł. To, co ludzie zwykle widzą, to tylko szczyt góry lodowej, zapominając, że istnieje produkt, cena i strategia dystrybucji, które należy opracować, zanim pomyśli się o reklamie.
3. Niedoszacowanie lub przecenianie roli marketera
Z jednej strony marketer jest często postrzegany jako obowiązkowy element w firmie, ale pełni on nieokreśloną rolę i kończy się wszystkim, co robi (marketing, reklama) , Public relations, obsługa klienta, zarządzanie kontem itp.) Z drugiej strony możemy spotkać się z drugą skrajnością, w której marketer jest wszechwiedzącym, wszechmocnym stworzeniem przyćmiewającym wszystkich innych.
4. Segmentacja
Pomimo obfitości zasobów i usług konsultingowych mających na celu zbadanie bazy konsumentów, segmentacja jest nadal wykonywana intuicyjnie, przynajmniej na poziomie małych firm. Duże firmy mogą mieć całe działy przydzielone do pracy nad badaniami i strategią segmentacji i nadal nie są w pełni odporne na awarie.
5. Marketing ze względu na to
Jest to podejście, które spotkałem zbyt wiele razy, nie wspominając o tym. Ludzie (i znowu właściciele małych firm są zwykle sprawcami) prowadzą marketing, ponieważ wszyscy to robią, ponieważ słyszeli, że powinni to robić, ponieważ jest to modne.
Z pewnością powyższa lista nie jest wyczerpująca i wskazuje jedynie na kilka postaw, które nigdzie nie prowadzą na marketingowym polu bitwy.
Marketing z pewnością nie jest sztuką, uważał, że wykorzystuje pewien styl i kreatywność. Marketing również nie jest nauką, ale działa na precyzyjnych instrumentach. Marketing nie jest dla wszystkich i nie może być wykonywany niezależnie od koniunktury wokół firmy.
Należy pamiętać, że działania marketingowe mają jasny cel: zwiększenie rentowności firmy. Aby przynieść pieniądze, aby być bardziej przejrzystym. Dlatego marketing jest tak samo ważny, jak wszystko inne w firmie: jeśli produkt ma wady funkcjonalne, obwinilibyśmy dział produkcyjny, ale gdy produkt nie sprzedaje się z przyczyn innych niż produkcja, to zwykle jest to dział marketingowy.